Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na ibex@ibex.sk) ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
V zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. informujeme spotrebiteľa o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému ARS . Zákon o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Z.Z. §10a) odsek 1) písmeno k).
Subjektom ARS je orgán ARS uvedený v odseku 2)Zákona č. 391/2015 Z.Z. o ARS a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa §5 ods.2) . /§3) os.1) písm. c) Slovenská obchodná inšpekcia (okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finanč. služieb./
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Formulár : Návrh na začatie ARS s vyplnenými údajmi o predávajúcom je na požiadanie v predajni IBEX ,Vlčanská 505, Šaľa.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
RSO. Riešenie sporov online.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Ivan Blažo – IBEX, sídlo: Školská 1703/44, Močenok, prevádzka: Vlčanská 560, Šaľa, IČO:32338449, ibex@ibex.sk, www.ibex.sk, tel. 00421 37 6552841